El Camino

Tænd et lys som tegn på at verdens lys er nær, og at Hans ord er lys på din sti.

Tænd lyset her

1. Bøn

Jesus, åben mine øjne for din sandhed i dag!

2. Hvilepladsen

Apostlenes Gerninger 9,17-20

Så gik Ananias hen og fandt Saul, lagde hænderne på ham og sagde: »Bror Saul! Herren Jesus, som åbenbarede sig for dig på vejen hertil, har sendt mig, for at du skal få dit syn igen og blive fyldt af Helligånden.« Straks faldt der noget ligesom skæl fra Sauls øjne, og han kunne se igen, hvorefter han rejste sig og blev døbt. Så spiste han igen og kom hurtigt til kræfter og i synagogerne begyndte han straks at forkynde, at Jesus virkelig er Guds Søn.

Link til autoriseret oversættelse af Bibelen

3. Betragtning

I løbet af de få dage, siden Saul blev standset på vejen, må Gud i den grad have arbejdet i ham. Hans liv tager en 180 graders vending. Så snart han er kommet til kræfter, begynder han at forkynde, at Jesus virkelig er Guds søn, hvilket han absolut ikke havde nogen tro på tidligere. En radikal omvendelseshistorie!

4. Udsigtspunktet

Meditation

Er der et område i dit liv, hvor du måske ikke ser hele sandheden, som den er? Et område, hvor du hårdnakket fortæller dig selv løgne? Forestil dig, at Gud lægger hænderne på dine øjne for at helbrede dig for løgnehistorier. Mærker du noget skæl falde fra dine øjne?

5. Samtale på vejen

Bed Gud om hjælp til dagligt at få øjnene op for hans sandhed og at handle på det, du ved er sandt.