El Camino

Tænd et lys som tegn på at verdens lys er nær, og at Hans ord er lys på din sti.

Tænd lyset her

1. Bøn

Tak Gud, fordi du har en plan for mit liv. Vis mig din plan stykke for stykke, så jeg kan gøre, hvad der er din vilje.

Gå med mig i mit liv, lad os følges ad.

2. Hvilepladsen

Apostlenes Gerninger 18,5-7

Da Silas og Timoteus kom ned til Korinth fra Makedonien, var Paulus helt opslugt af at forkynde Guds Ord og søge at overbevise jøderne om, at Jesus virkelig var den ventede Messias. Men da jøderne spottende afviste ham, rystede Paulus symbolsk støvet af sin kappe og sagde: »Det er jeres egen skyld, hvis I går fortabt. Jeg kan ikke tage ansvaret for det. Fra nu af vil jeg forkynde budskabet om Jesus for de andre folkeslag.« Han flyttede så sin undervisning fra synagogen over til et hus, som lå lige ved siden af og tilhørte Titius Justus, en græker som var gået over til jødedommen, men nu var kristen.

Link til autoriseret oversættelse af Bibelen

3. Betragtning

Nogle gange vil mennesker ikke tro. Nogle gange må vi opgive nogle mennesker – til fordel for nogle andre mennesker. For vi skal ikke give op, vi skal ikke stoppe med at fortælle om Jesus. Men måske skal vi ligesom Paulus tænke lidt ud af boksen, gå nye veje og opsøge mennesker, som måske ikke er det oplagte valg. For Paulus var det oplagt at forkynde Guds ord for jøderne, men det viste sig, at Gud ville, at Paulus skulle opsøge hedningene i stedet. Hvem tror du, at Gud vil, at du skal opsøge?

4. Udsigtspunktet

Meditation

”Gud, hvem vil du, at jeg skal opsøge?”

Sig ordene stille for dig selv, langsomt og gentagne gange. Hold pause, lyt til Gud.

5. Samtale på vejen

Bed Gud om at lade din vilje ske i dit liv. Prøv at lægge dine egne forventninger og ønsker til side og bed med åbent sind: ”Lad din vilje ske”.