El Camino

Tænd et lys som tegn på at verdens lys er nær, og at Hans ord er lys på din sti.

Tænd lyset her

1. Bøn

Jesus-bønnen (brugt af kristne gennem 1000 år): ”Herre Jesus Kristus, forbarm dig over mig”. Prøv at sige bønnen højt i takt med dit åndedræt. Altså på indånding: ”Herre Jesus Kristus” og på udånding: ”forbarm dig over mig” i ca. et minut.

2. Hvilepladsen

Gal. 5,22-26

Men det, Helligånden frembringer i os, er: Kærlighed, glæde og fred; tålmodighed og hjælpsomhed; godhed og troskab; nænsomhed og selvbeherskelse. Ingen lov forbyder den slags ting. De, som lever deres liv med Kristus som Herre, har korsfæstet det gamle liv med dets egoisme og begær. Da Guds Ånd har givet os et nyt liv, må vi også følge Åndens vejledning. Lad os ikke være selvglade. Det provokerer og skaber misundelse.

Link til autoriseret oversættelse af Bibelen

3. Betragtning

Vi ved det jo egentlig godt, men hvorfor er det så svært at være god, tro, nænsom og mild. Vi bliver opmuntret til ikke at være selvglade, for det provokerer og skaber misundelse.
Ud med ”det gamle”, ind med ”det nye”, det handler om at luge ud. Eller at lade Den Store Havemester luge ud, som hellere end gerne vil luge lidt i din have.

4. Udsigtspunktet

Refleksion

”Kærlighed, glæde og fred; tålmodighed og hjælpsomhed; godhed og troskab; nænsomhed og selvbeherskelse.” Gå gennem disse handlinger en for en. Tænk over, hvordan de fylder i dit liv.

5. Samtale på vejen

Sig tak til Gud for disse gaver og for de situationer, hvor du kan give hans kærlighed videre. Giv ham ære, fordi han har gjort det muligt for dig.