El Camino

Tænd et lys som tegn på at verdens lys er nær, og at Hans ord er lys på din sti.

Tænd lyset her

1. Bøn

Kære far, hjælp mig til at finde ro og hvile sammen med dig. Giv mig stilhed i en travl hverdag og lad mig nyde samværet med dig. Giv mig styrke lige præcis der, hvor jeg trænger til det.

2. Hvilepladsen

Mark 3,31-35

Nu kom så Jesu mor og brødre til det overfyldte hus, hvor han underviste. De sendte bud ind til ham og bad ham komme udenfor. ”Din mor og brødre står udenfor og vil tale med dig,” sagde de, der sad nærmest ved ham. ”Hvem er i virkeligheden min mor og mine brødre?” spurgte Jesus og lod blikket glide rundt på den forsamling, der sad omkring ham. ”Min mor og mine brødre sidder her! For den, der gør Guds vilje, er min bror eller søster eller mor."

Link til autoriseret oversættelse af Bibelen

3. Betragtning

Jesus kalder os for bror, søster, mor! Vi er bundet sammen med ham gennem noget større end blod! Troen på Gud er det største og mest fantastiske vi kan komme til, for derved kommer vi ind i hans familie.

4. Udsigtspunktet

Meditation

Familie. Det mest trygge sted et barn kan være er på skødet af sin far eller mor. Luk øjnene. Forestil dig Gud som en far, der tager dig på skødet. Prøv om du kan mærke hans betingelsesløse kærlighed. Du er hans elskede barn.

5. Samtale på vejen

Kære Gud, tak fordi jeg må kalde dig for far. Tak fordi jeg får lov til at være dit barn, som du elsker betingelsesløst. Tak fordi jeg ikke er alene, men har brødre og søstre over hele verden.