El Camino

Tænd et lys som tegn på at verdens lys er nær, og at Hans ord er lys på din sti.

Tænd lyset her

1. Bøn

Herre, det er din nåde, at vi lever og atter i dag har modtaget så meget godt af dig. Vi takker og ophøjer dit navn, fordi du elsker os og bliver ved med at føre os vel, skønt vi synder og fejler. Men, Herre, hos dig er forladelse, og i din Søn har du beredt os, som tror på dig, en uudtømmelig nådekilde. Hør os, vor Gud, for Jesu skyld! Amen.

(Fra Den Danske Salmebog)

2. Hvilepladsen

Peters første brev 1,11-12

Når Kristi Ånd i dem talte om de lidelser, som Messias engang skulle igennem, og om den herlighed, som ville komme bagefter, grundede de over, hvornår og hvordan det ville ske. De forstod, at budskabet ikke angik dem selv, men deres efterkommere. Det glædelige budskab om Jesus har I nu hørt og taget imod, og det blev fortalt jer af mennesker, som var inspireret af Helligånden, som blev sendt ned fra Himlen. Det er et budskab, som selv englene ville ønske, de kunne forstå.

Link til autoriseret oversættelse af Bibelen

3. Betragtning

Hvor kloge engle er, ved vi ikke - men der er ikke noget at sige til, at de ikke forstår budskabet om Jesus. Bedst som man tror, man har forstået det, så ser man en ny side af evangeliet. Derfor er det også vigtigt, at vi ikke bare læner os tilbage, når vi hører om eller læser de steder i Bibelen, vi har hørt om mange gange tidligere - måske er det lige præcis denne gang, at du opdager noget nyt?

4. Udsigtspunktet

Aktion

Find et bibelsted du kender godt, og læs dét og eventuelle henvisninger. Tænk over, om der er nye måder at forstå det på - nye vinkler du måske ikke har lagt mærke til før?

5. Samtale på vejen

Tal med Gud om hans frelsesplan for os - om de ting, du ikke forstår, og om de ting du måske føler, at du er kørt fast i. Bed om, at du må blive ved med at kunne se og opdage nye ting i evangeliet, og til stadighed må kunne forundres og glædes over Guds kærlighed.