El Camino

Tænd et lys som tegn på at verdens lys er nær, og at Hans ord er lys på din sti.

Tænd lyset her

1. Bøn

Gør mig stille for dig, Gud!

2. Hvilepladsen

Rom 3, 28-31

Et menneske bliver accepteret af Gud ved at tro på Kristus og ikke ved at skulle leve op til det, som Toraen forlanger.  Eller er Gud måske kun Gud for os jøder? Er han ikke også Gud for alle de andre folkeslag? Jo, det er han. For der er kun én Gud, og han accepterer alle mennesker som skyldfri, hvis de tror på Jesus, hvad enten de er jøder eller ej. Betyder vores tro så, at vi bare skal smide Toraen væk? Nej, bestemt ikke, vi skal opfylde den.

Link til autoriseret oversættelse af Bibelen

3. Betragtning

Guds accept betyder frelse og dermed en evighed sammen med ham. Omvendt er konsekvensen af Guds forkastelse frygtelig - eller mere end frygtelig. "For der er kun én Gud, og han accepterer alle mennesker som skyldfri, hvis de tror på Jesus..." Du har sikkert hørt ordene før - men dog kun en brøkdel af de gange, du bør høre dem i fremtiden. Det gælder trods alt din frelse!

4. Udsigtspunktet

Aktion

Aktion

Brug tid på at ære Gud i bøn i dag. Ær ham, fordi han er den sande, almægtige Gud - og ikke kun på grund af de ting han gør - eller ikke gør - for dig.

5. Samtale på vejen

Tak Herre, at du lader din nåde strømme igennem mig hver dag. Tak, at din accept af mig ikke afhænger af min personlighed, men af mit forhold til Jesus. Lær mig at klynge mig til ham - fra nu af og i al evighed.