El Camino

Tænd et lys som tegn på at verdens lys er nær, og at Hans ord er lys på din sti.

Tænd lyset her

1. Bøn

Tak Kristus Jesus, fordi du løb den risiko at dø for os syndere. Tak for din villighed til at blive gudsforladt, så vi aldrig skal være det!

2. Hvilepladsen

Rom 5, 6-7

Mens vi endnu var magtesløse og ugudelige, kom Kristus i rette tid og ofrede sit liv for at redde os. Der er ikke mange, der vil ofre livet for at redde et medmenneske! Jo, måske hvis det er et usædvanlig godt menneske.

Link til autoriseret oversættelse af Bibelen

3. Betragtning

Kristus kom i rette tid. Hvor er det perfekt – at han netop fulgte Guds store frelsesplan. Han lod sig ikke friste til at lade være. Han kom i rette tid og ofrede sig.
Hvor er det nogle vidunderlige ord, at Gud ikke først afgjorde, om vi var værd at frelse. Vi blev ikke vurderet inden – for vi er hans elskede børn, og derfor kom Kristus i rette tid og reddede os!

4. Udsigtspunktet

Refleksion

At ofre sit liv for at redde et medmenneske. ”Ja, så skulle det menneske sandelig også være det værd!” Sådan tænker vi – vores retfærdighedssans spiller os et puds. Gode mennesker fortjener gode ting! Men sådan tænker Gud ikke. Han elsker os og redder os – og vi kan aldrig gøre os fortjente hertil.

5. Samtale på vejen

Herre, jeg kan kun sige dig TAK med dyb undren over, at du elsker så højt, at du gik i døden for mig. TAK.