El Camino

Tænd et lys som tegn på at verdens lys er nær, og at Hans ord er lys på din sti.

Tænd lyset her

1. Bøn

Herre Jesus, tak for livet og denne dag. Tak for din omsorg hver eneste dag. Tak for din godhed og indgriben i mit liv. Led du mig, så jeg hver dag vandrer med dig og lader mig fylde af det, som er bedst for mig.

 

2. Hvilepladsen

Jeg ønsker for jer, at Gud, som er grundlaget for alt håb, vil fylde jer med glæde og fred i jeres tro og give jer en stærk forventning ved Helligåndens kraft.

Link til autoriseret oversættelse af Bibelen

3. Betragtning

Hvis vi giver ham lov, så har Gud noget, han vil give os: håb, glæde, fred og forventning. Kan vi ønske os mere?
Vi ønsker nok alle et liv med det indhold, men søger desværre efter det så mange steder, hvor det kun er flygtigt, kortvarigt og uden forventning. For eksempel i job, penge, oplevelser og ferier. Selvom disse gaver også kan komme fra Gud, kan vi ikke bygge vort liv på dem. Troen på Jesus har glæde og fred, der ikke ophører; et håb og en forventning, der ikke skuffer – heller ikke i døden.

 

4. Udsigtspunktet

Meditation

Tænk på Guds godhed i dit liv. De svære ting, du møder i dit liv, må du også tale med Jesus om. Bed Helligånden fylde dig mere og mere, så grundlaget for håbet, Gud, må bo i dit hjerte.

 

5. Samtale på vejen

Herre, du må give mig forventning på vejen hjem. Mit håb er ofte lille. Fyld mig også i dag, så jeg styrkes ved Helligåndens kraft. Tak at du er mit håb.