El Camino

Tænd et lys som tegn på at verdens lys er nær, og at Hans ord er lys på din sti.

Tænd lyset her

1. Bøn

Jesus, styrk du mig i troen på dig. Lad mig aldrig slippe dig.

2. Hvilepladsen

Tredje Johannesbrev 1,1-4

Min kære Gajus. Dette brev er fra den gamle mand. Du skal vide, at jeg holder utrolig meget af dig. Jeg håber, at du er rask, og at alt står vel til hos dig. Jeg kan forstå, at du har det godt, åndeligt set, for nogle af vennerne, som har været på gennemrejse, har glædet mig meget ved at fortælle om, hvordan du lever i troskab mod sandheden. Intet kan gøre mig mere glad end at høre, at mine børn er tro mod sandheden.

Link til autoriseret oversættelse af Bibelen

3. Betragtning

Johannes bekymrer sig ikke bare for Gajus fysiske velvære. Han bekymrer sig også for Gajsus åndelige velvære og har forhørt sig om det blandt andre kristne.

I mange kristne sammenhænge i Danmark tror jeg let, vi kan glemme at spørge ind til hinandens åndelige velvære, fordi troen ofte bliver opfattet som noget privat. Mange danskere er åndeligt generte, men jeg tror, vi kan lære meget af at tale mere åbent med hinanden om den personlige tro.

4. Udsigtspunktet

Aktion

Næste gang du møder en anden kristen, så prøv at spørge ind til, hvordan det egentligt står til med den andens tro.

5. Samtale på vejen

Bed Gud om frimodighed til at spørge ind til andres tro. Bed også om, at du må få blik for kristne i din menighed som kæmper med troen og måske har brug for din forbøn.